Mestia a bájna hora Ushba – Gruzínsko, 2. časť

• by

Peťo s Kapčom volia skoro ráno variantu veselého cestovania. Nakúpia pivečká do maršrutky, čakáme asi 1hodinu, kým sa zaplnia všetky miesta, a vyrážame. Vytrasení z rozbitej cesty prichádzame popoludní do Mestie, centra turistov, ktorí majú radi hlavne prírodu. Veľkými kopcami sa to v okolí len hemží. Ubytujeme sa u domácej pani, ktorá na naše prekvapenie zvláda komunikáciu v angličtine, kedysi bola učiteľka. Plán treku na ďalší deň prejdeme prebrať do miestnej reštiky. Hneď nás zaujme podnik, ktorému vymýšľame vlastný názov “U Nemca” (podľa majiteľa z Nemecka) a už ochutnávame miestne kulinárske špeciality – kinkali a chačapuri. A samozrejme Gruzínci sú známi produkciou skvelého vína, tak degustujeme a skončíme pri “2 deci orešanského” a na ubytko sa vraciame trošku v nálade.

Hneď ráno po skvelých raňajkách vyrážame na trek na Koruldi Lakes. Na vyhliadke nad mestom stretávame skupinku Čechov (tí sú predsa všade 🙂 ). Už z diaľky pred príchodom k jazerám ma zaujme ľadom pokrytý vrchol Mount Ushba týčiaci sa hrdo na obzore. Pred ním ešte jeden menší kopec, ktorý ma priťahuje ako magnet. Ak sa tam dostanem, bude odtiaľ na Ushbu a okolie určite skvelý výhľad. Po príchode k jazerám Koruldi Lakes sa odpájam. Peťo sa chystá pospať si v tráve, Kapčo ma s odstupom nasleduje hore strmým svahom. Oficiálny chodník zakrátko končí, Ďalej vedený už len stopami v kamennej suti stúpam za vytúženým cieľom. Zhruba po hodinke dosahujem vrchol hrebeňa – môj cieľ.

Výhľad na ľadovce a vrchol Ushby priamo predo mnou, ako aj na ostatné kopce v okolí, ma nechávajú v nemom úžase. Nádherná odmena pre každého, kto miluje hory. Zdolaných 1800 výškových metrov až do nadmorskej výšky 3300 m, drina, teplo, pot, to všetko je v okamihu zabudnuté pri pohľade na túto krásu. S úsmevom na tvári aj na duši robím prvé fotky a video. Po chvíli dorazí aj Kapčo, robíme spoločné foto a tešíme sa z tohto miesta ako malí chlapci. Poznáme sa už polku života, veľa sme toho od strednej školy precestovali a zažili. Ale toto je zatiaľ najväčšia hora zdolaná spoločne. Je super, že sme tu obaja a môžeme prežívať túto eufóriu. Posledné pohľady a ide sa dole. Svah je taký prudký, že sa rozhodneme “zlyžovať” ho po kúskoch snehu, ktoré tu zima po sebe zanechala. Takže striedavo sa šmýkame na nohách a na zadku, točíme vtipné videá a zabávame sa cestou nadol. Večer zakončíme príjemne unavení už klasicky – “U Nemca” v reštike pri jedle a pohári dobrého červeného vína. Ďalší deň sa vydáme na náročný presun z Mestie do Ushguli.